My Version of Potato Croquettes

12:25:00 PM

My son loves this stuff and I want to share my recipe to you all hoping you will like it too.  This will definitely make a good and healthy recipe for your kiddos.

Potato Croquettes
Ingredients:
- 6 medium sized potatoes
- salt
- pepper
- evaporated milk / fresh milk
- butter
- cheddar cheese
- breadcrumbs

Peel and slice potatoes into chunks.

Place potatoes in a pot of water and add 1 tbs of salt.
Boil for about 15 minutes until potatoes are soft and easy to mash.
Once done, drain water out and place potatoes in a bowl.

Mash the potatoes one by one with a fork until done.

Prepare at milk and butter.
I'm using Alaska Evaporada and Magnolia Butter-licious.

Place about 3 tbs of butter and 3 tbs of  milk on to non-sticking pan.
Heat on low fire and mix continuously until thick. 
(you can add more milk if preferred)
This usually takes about 30 seconds to finish.

Add ground black pepper and salt on mashed potatoes to taste.
Pour milk and butter mixture to bowl.
Mix properly until mashed potatoes are fluffy.

Prepare thick slices of cheddar cheese.
(I'm using Kraft Eden Cheese)

Place breadcrumbs in a bowl.
(I'm using Fry Best bread crumbs)

Take about 1 tbs spoon full of mashed potaoes and flatten on your palm.
Place sliced cheese on the center of the potato and form into a ball.

It should look like this with the cheese inside.

Coat mashed potato balls with breadcrumbs.
Make sure that it's completely covered with crumbs.
Deep fry potato balls onto hot pan until brown.
(cooking oil should be very hot so that will turn brown in seconds)

and your potato croquettes are done. Enjoy!

This is it for now.

Cheerios!
***Hollie***

You Might Also Like

18 Comments

  1. OMG, this is pure evillll. All that carbssss! No Hollie, why???!?!?!??!! Now, I just need to find the ingredients!

    ReplyDelete
  2. wow.. im gonna try this thanks for sharing hun

    ReplyDelete
  3. omg wow. that recipe has so many of the things I love. will definitely try this. thanks for the recipe. =))

    Jackie

    ReplyDelete
  4. this looks so yummy sis! :3 i will try this when i'm home. thank you so much for sharing your recipe. :D

    ReplyDelete
  5. you made me crave for this! I'll try this for my lil' boy:)thanks for sharing!By the way, Im having a sleek Makeup Limited Edition Collection Giveaways. Would you like to enter? This is open international!Cheers!

    ReplyDelete
  6. Looks really yummy. Will try your recipe as I love potatoes and cheese! :P

    ReplyDelete
  7. @maricarljanah, wahahaha! but it's better than rice LOL!

    @rhaindropz, thanks and you're welcome.

    @Jackie, hehehe, sure let me know if you liked it.

    @sugar sugar, thanks you sis!

    @Fabulous Aimee, I hope your little one likes it too!

    @Pammy, thanks sis! me too!

    ReplyDelete
  8. Grabe, ang galing! I want to try this SOON! Nom nom nom!:D

    ReplyDelete
  9. wow looks really yummy!!! i want to do this for my baby!!!
    she will like it!!!!
    thank you thank you for this post!
    my baby loves potato and cheeese!!
    weee i'm excited!

    ReplyDelete
  10. OMGGGGGGGG THIS LOOKS SINFULLY GOOD! i'm so going to bookmark this page and try this it looks SO GOOD!

    ReplyDelete
  11. I love this! Well, I love anything potatoes + cheese so I'm definitely gonna try this out. Thanks for the recipe :)

    ReplyDelete
  12. @Tiffiefum, thank you deary and yes you should try it!

    @Diane, Thanks sis! I hope you're little angel will love it.

    @Myrted, lol, it is... thank you.

    @Lisa, haha you made me laugh, I know right? sinfully good it is! lol

    @Shopcoholic, hihihi, thank you sis!

    @Suyen, Thank you dear. do let me know how you liked it. :D

    ReplyDelete
  13. thank you so much for this awesome recipe!!! It seems sooo yummy :D

    ReplyDelete
  14. imma try it this weekend! Thanks for sharing babe~

    ReplyDelete
  15. Uy, lami gyud ani! =) (Hollie, please correct me if this is wrong. My visayan/cebuano speaking skill is rusty!)

    ReplyDelete
  16. I love potatoes. They're my favorite. I never had them the way you had it made. It sure does look good and very appetizing. Thanks for the recipe, will try to make this tonight.

    ReplyDelete

Leave me a comment and I'll get back to you as soon as I can. ^_^

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Creative Commons License
Random Beauty by Hollie is licensed under a Creative Commons 4.0 International License.